onsdag

nu har jag kommit hem. somsagt, fick en tid till min BM vid 4. mötte mamma på stan innan halv 4. gick och handlade dricka. sen så gick vi till mvc på en gång så vi var där lite innan. meningen var att linus skulle hängt med om det blev så att jag skulle bli uppskickad till US. men, han ringde och sa att han ville komma dit med så självklart fick han det!

började med att vi satt och pratade med BM och jag berättade mina symtom. sen så tog hon stick i fingret för att kolla järnvärdet och det var mycket bättre än förra veckan. då låg det nämligen bara på 102. nu låg det på 120! så det var jättebra. sen kollade hon blodtrycket och det var också bra. och så lyssnade hon på barnets hjärtljud och det låg runt 146, så det var absolut inget fel med det. och i urinen fanns det spår av äggviteämnen, vilket det gjorde förra veckan jag var där också. men hon tyckte att vi skulle ringa upp till jouren på US. vilket hon gjorde. så vi fick en tid dit vid 18.00.


där gjorde dom samma sak imprincip. fast dom lyssnade även på hjärta och lungor. hjärtat dunkade lite snabbare än vanligt men det var inget fel på det. och samma sak där så fann dom spår av äggviteämnen i urinen. vilket kan tyda på havandeskapsförgiftning...hon ringde till gynjouren men dom sa att det nog inte var någon fara så jag behövde inte komma dit. däremot så skulle jag gå på en panodilkur nu med tanke på huvudvärken.. och så ska jag ringa till min BM imorgon när jag vaknat och säga att jag ska dit nästa vecka igen för att kolla urinen.. hoppas verkligen inte att det bryter ut mer nu så jag är tvungen att föda bebisen tidigare än väntat. för bebisen mår ju inte alls bra om det är havandeskapsförgiftning utan då måste man få ut den så fort som möjligt. är fortfarande orolig som fan...men ska försöka lugna ner mig nu och koppla bort det så mkt som möjligt. tänkte ta något att äta nu. sen senare blir det lite te med kex. sen har jag även en chokladkaka som väntar på mig ;D mumma,mumma.
är hemma hos mamma i haninge nu med så hon ska ta hand om mig. vilken tur jag har!


jag som har varit så duktig och lagt in bilder på magen på datorn vilket jag tänkte lägg in här. men, såklart så funkar det inte. utan är något fel. irriterande. men, får se om det kommer in imorgon. annars så finns det bilder på magen på min bdb: pulvret.   imorgon går jag in i vecka 30. tiden går så otroligt fort! hoppas de sista veckorna går lika fort dom också. älskar er,linus och bebisen♥







Kommentarer
Postat av: johanna

hoppas allt går bra. jag håller tummarna! :)

2008-09-04 @ 11:51:52
URL: http://shoohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0