fredag

känner att jag behöver skriva av mig lite... men tyvärr så kan jag inte skriva för mkt här eftersom det finns anonyma personer som tycker om att jävlas.
är bara så otroligt mkt som har hänt nu under de senaste året så jag vet inte riktigt vart jag ska ta vägen ibland.
fick reda på att jag var gravid,tvekade,fick ett negativt intyg av en annan, bestämde mig för att behålla det,var inställd på att klara av allt själv,personen som var negativ ändrade inställning,tiden gick...väntan blev lååång.
älskade felicia kom, allt var bra ett tag. flyttade för första gången till eget när felicia var 10 dagar. linus gjorde inte speciellt mycket. sa knappt hej till felicia ibland.
är så mycket som jag skulle vilja berätta men ej kan. har suttit här ett tag nu och skrivit massor men tagit bort det lika fort.
ajja, en ständig fråga är iaf hur man kan välja bort sin egen dotter. förstår mig verkligen inte på de människorna.
hur i helvete kan man välja att nästan strunta i sitt eget barn. kan gå upp till en vecka innan man träffar barnet. har man ens känslor då? frågar knappt hur det är med barnet heller.
vet inte ens vilken storlek sitt eget barn har i kläder. då är det illa...

jag vet själv att min pappa nästan aldrig träffade mig när jag var mindre. började åka till honom först när jag närmade mig 3 år. när han kom och hälsade på mig hos mamma så la han sig på soffan och sov typ. är nästan likadant som att sätta sig framför tvn och inte snacka med sitt barn. nae ni, usch. är bara så jävla trött på sånt folk.

men men, är väl bara att acceptera att folk tänker olika.
är synd om barnet. men synd för pappan sen när han kanske kommer växa upp och inse vad man gått miste om.
min mamma träffade ove när jag var liten. de flyttade tillsammans. han kändes mer som en pappa för mig än min egna riktiga pappa. tragiskt.. men så är det. alla gör vi väl olika val.

får helt enkelt låta tiden bestämma och se om det ringer någon klocka för eller senare. nu är jag iaf trött på det här.
tycker så jävla synd om felicia. hon behöver en pappa. bättre att man träffar barn fler korta stunder flera gånger i veckan än att träffa en gång i veckan en längre tid. dom har inte lika bra minne som vi än.

nu ska jag mysa ner i soffan med min plutta som precis vaknade.

och om det nu är nån som har något negativt att säga om det här inlägget så kan ni höra av er till mig personligen eller skriva vem ni är om ni skulle skriva någon dryg kommentar.




du betyder precis allting för mamma älskade unge!  ♥

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Hej Sara och Felicia...Jag vågar då skriva vem jag är. Jag har ju varit med från början (vid sidan om) när allt det här började. Visst att jag kan förstå att en kille i den åldern inte är redo att bli pappa men så här är det faan... Nu är jag arg som tusan... Väljer man att inte vara pappa då är man inte det, eftersom han inte riktigt kan välja som mamman ifall man vill spara barnet eller inte (är själv emot abort). (Men då kanske man borde tänka på att skydda sig lite bättre, eller visste han inte hur mamma, pappa GÖR barn?) Men väljer man att vara med ibland då har man fasen gjort sitt val som pappa och då ska man vara det alltid och inte bara när det är skoj att visa upp sin dotter inför släkten utan även när hon skriker, gråter eller är sjuk.. Faan skärp er pappor där ute som inte tar ert ansvar. Ni borde skämmas att kalla er män, era fega stackare... Men det här är vad jag tycker och jag är såå lycklig över att min kille pratar och klappar på magen fast bara 12 veckor gått... Han kommer älska sitt barn och finnas där i vått som tort. Stå på dig Sara... Kram Cecilia

2009-03-07 @ 15:51:45
URL: http://ceciliasplace.blogg.se/
Postat av: jenny

Skönt att skriva av sig lite, det bästa knepet när man mår dåligt för då kan ingen avbryta och säga nåt som inte passar just då.

Jag vet att det inte var så bra mellan oss i början av graviditeten men hormoner säger jag bara dom ställer till det ibland men som tur fann vi tillbaka till varandra igen. Jag tycker du är så duktig som klarar av allt själv, när du nu blev illa tvungen. Men stå på dig nu och visa att ingen kan köra över dig och göra dig illa. Du har lilla familjen en backe när där du vet att du alltid är välkommen.

puss å kram jenny

2009-03-07 @ 17:04:10
URL: http://yoymivida.blogg.se/
Postat av: Kristina

Jag håller med Cecilia som kille så väljer man barn redan när man har sex utan kondom. Då kan man inte komma och påstå något annat efteråt.

2009-03-07 @ 22:09:49
Postat av: Julia

Du har en så himla din dotter Sarah! Jag kan inte heller förstå hur en pappa kan låta sitt barn växa upp utan att vara med. Även om det inte fungerar mellan mamma o pappa så kan han ändå träffa sitt barn lixom! Du är så himla stark och en riktigt bra mamma! Stå på dig (:



/ Julia, din gamla klasskompis (a)

2009-03-08 @ 14:03:46
URL: http://www,juliiiag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0