torsdag

idag har det varit fullt upp!
marina kom vid 2 tiden.
lagom tills dess att min lasagne precis kom ut ifrån ugnen.
tur för henne, så hon fick lite mat (:
blev riktigt gott faktiskt.

bestämde oss för att baka en tårta tills imorgon när prinsessan fyller hela ett år.
meningen var ju först att enbart min pappa skulle komma imorgon.
men blev ändrade planer.
mamma har jouren iaf, så hon kommer inte kunna komma.
och mormor kanske ska få hämta hem sten ifrån sjukhuset.
men om hon inte ska göra det så ska hon komma.
sen blir det väl de vanliga :)
danne,jenny,jollan. ove,hampus,fanny och emmy.

när marina ändå var här så passade jag på att ha tvättstugan.
så nu är all tvätt tvättad. själv så ligger felicia
och jag just nu nedbäddade i en säng med nytvättade
sängkläder.
helt underbart!

imorgon så ska jag sjunga för felicia på morgonen och ge henne en alldeles egen liten tårta!
kommer kännas riktigt lustigt att sjunga för henne helt själv imorgon.
på något sätt så känner jag mig misslyckad..
ni vet.. man drömmer alltid om kärnfamiljen. mamma,pappa och barn.
men tyvärr så blev det inte så i detta fall.
och det är något jag tänkt mer och mer på idag.
känns nästan som jag svikit felicia på något sett.
fast jag vet att det är fel av mig att känna så.
för det funkade bara inte..
det funkar inte att ge en person hur många chanser som helst.
man kan inte bara leva i en dröm och hoppas att allt ska ordna sig.
någon gång måste man vakna upp ifrån den
och inse att det kanske inte funkar.
hur gärna man än vill att det ska göra det.
mogenhet har en hel del med det att göra också.

i vilket fall som helst så kan jag verkligen inte förstå vart tiden har tagit vägen.

imorgon, precis för ett år sedan
 vid 10.53 så kom en liten tjej ut till oss.
en liten tjej som vägde 3300 gram och var 48 cm lång.
som vi från början kallade för destiny.
men efter en halvtimme ungefär så
ändrade vi oss.
och hon fick namnet felicia.
felicia linnéa adonis samuelsson.
vad lycklig man var!
minns det ögonblicket som igår.
var så jävla lycklig så jag kunde verkligen inte sluta att gråta av glädje.
hur mamma stod på min vänstra sida och stöttade mig
under hela förlossningen.
och linus på min högra.
visserligen så varade den inte så länge.
eftersom vi skrevs in vid 8.00.
och hon kom redan vid 10.53.
men jag var fast besluten vid att vänta så länge som möjligt
med att åka in. för vem vill gå omkring där i sjukhusets korridor
och vända på att det ska komma igång ordentligt?
och den kicken man fick när hon väl hade kommit till världen.
den ska vi inte ens tala om.
jag fick en riktig adrenalin kick.
var hur pigg som helst de två första dygnen.
var väl tur det, med tanke på att felicia enbart sov en timme hennes första natt utanför magen. hehe.
men sen kom tröttheten.
men gud vad lycklig man var!



den absolut sista magbilden.
gud vad jag saknar den ibland..


min älskade lilla plutta.
bara några timmar gammal.


vi åkte hem redan samma dag som hon kom.
vid 7 på kvällen åkte vi hemåt.
här är ett kort som är taget hennes första natt.


här var hon två dagar gammal


och tänk vad stor hon är nu!
vad mycket vi har gått igenom tillsammans.
både lyckliga och sorliga stunder..
tillsammans med dig vid min sida felicia så klarar jag allt, precis allt.
du gör mig till den lyckligaste mamman i världen!
det är dig jag lever för.
min älskade dotter! ♥


Kommentarer
Postat av: J ' mamma till julia

GRATTIS :D <3

2009-11-20 @ 15:25:59
URL: http://wigren89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0