fredag

nu har vi varit vakna ett tag.
felicia vaknade ännu mer gånger sen igår så tillslut ville hon inte somna om.
hn kom på att det var roligt att gnissla sina tänder.
så jag satt och rös medan hon satt och bet ihop som aldrig förr.
hon blev super arg när jag försökte få henne att sluta.

men jag läste någonstans att för att minska på tandgnisslandet så ska man försöka att minska på stressen i felicias vardag. och sysselsätta henne med saker mest hela tiden.
men det tycker jag att hon gör. är aldrig en lugn sekund på den damen. hehe.
och om hon får massor av uppmärksamhet osv innan sänggåendet så kan det också bidra till att minska tandgnisslandet.
dumheterna brukar för det mesta sluta när felicias emotionella verktygslåda är bättre rustad att hantera frustrationer och spänning innan tänderna får ta stryk och blir skadade.

i vilket fall så vaknade jag av att jag hade en riktig huvudvärk. toppen!
precis vad man önskar sig så ofta.
så ska försöka att vila upp mig på bästa sätt nu idag så vi kanske kan ta oss hem till mamma iaf.

linus satt väl uppe och spelade hela natten så han kommer väl sova hela dagen som han gjorde igår kan jag tänka mig.. ska försöka få tag på honom så han kan komma hit och hjälpa till lite så jag kan få sova.

nu ska jag ta mig ett par huvudvärkstabletter och sen ska jag byta om på felicia och ge henne gröt.
eller, en macka kanske. sådant som märks :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0