kryssning. åbo 2010

bussresa
hot´n sweet
skratt
blåmärken
trappor
dans
spel
spill
spott
cigaretter
däck
badring
ramla
näsblod

detta är lite kortfattade ord om resan.
bussresan var ingen höjdare.
och inte väntan på att få checka in heller..
men när vi kom fram och hade
fått gå på båten
så började det roliga.
ifrån hytten innan vi åkte
kunde man se gröna lund på andra sidan.



vi var en snabbis till hytten sen var det bara att springa till
buffén för att äta och dricka lite.
maten tyckte jag väl var skaplig inte mer.
barnbuffén var mer min grej,
pommes med ketchup.
grabbarna drack endel öl
själv fick man dricka cola eftersom det
bara fanns öl och vin som ingick i maten.




efter maten så gick jag, jeff, micke ner till taxfreen för
att köpa på oss lite dricka.
holme kom ganska så fort springandes efter.
detta fick bli min bästa vän under kvällen.
eller vänta, är det här man ska skriva under
30 minuter..?


här kommer det lite fina kort från hytten
vi satt i och "förfestade" lite.






efter att vi var klara i hytten så sprang vi åt lite alla möjliga håll.
blev att gå ut på däck och in i rökrummet ett antal gånger bla.
jag och micke gick ut och tog lite fina bilder.



här vill jag inte ens tänka på hur
mkt man hade fått i sig.
men man spottade iaf inte i glaset.
det är en sak som verkar rätt så säker...

efter ett tag gick vi in på ett disco iaf.
ganska så snabbt så bjöd jeff upp till dans.
och det var väl just där, på dansgolvet
som vi tillbringade minst en timme.
snacka om att man hade ont i fötterna.
tackar gud för att ingen filmade oss och
la upp på youtube! phuu.



hann iaf få reda på att holme raggade upp två
finnskor. som lurade honom på ett par 1000 lappar.
vad gör man inte för drinkar. eller?
holme var ju mindre glad under kvällen sedan iaf.
stackarn..
ångesten bara smög sig på dagen efter.


jag och micke gick upp en sväng på däck innan läggdags.
kan lova er att det blåste något grymt där uppe!

vi somnade tidigast 4 på morgonen iaf.
vaknade faktiskt vid 10.
inte bakis för 5 öre. sååå skönt!
hittade ett och annat blåmärke och blåsor på fötterna.
även en värk i näsan som gjorde/gör fruktansvärt
ont efter att micke hade råkat nocka mig
men sin axel.
ove däremot hade ganska så ont i huvudet.
eller, var det för att han inte hade fått i sig
något kaffe? haha.
jag och jeff var iaf först upp på morgonen.
vi gick upp till taxfreen en sväng och köpte
vatten och cola.
sedan efter ett tag fick vi med oss hampus och micke
upp till cafeterian på en macka.

tog det mest lugnt hela denna dag.
var ute på soldäck en sväng innan vi kom
in i stockholms skärgård.
det var inte fören då som det fina vädret kom.
innan var det super dåligt.
tråkigt då man nästan var inställt på att
tillbringa mycket av tiden den dagen till att sola på däck.



fanns en hel del is på havet på vissa ställen.
denna bild tog jag när vi gick ut när vi hade vaknat.

var somsagt betydligt finare väder på eftermiddagen.










de hade ett afrikanskt tema på båten så detta band spelade när vi kom på innan
buffén och ett tag innan vi skulle gå av.
vi såg en hel del båtar som åkte förbi också.

detta var väl lite av denna resa.
finns så mycket jag skulle kunna skriva
och ännu mer bilder jag skulle kunna lägga ut.
men just nu finns det ingen ork till det.



vi hade turen med oss iaf så vi slapp stå och
vänta på bussen hem till linköping.
vi kom hem till stan runt halv 11 igår kväll.
somnade ganska så fort när man var hemma kan jag lova.

idag så har man bara slappat.
emmy är även här nu med.


imorgon så ska jag hämta hem min prinsessa från dagis.
ska bli såååå skönt att träffa henne.
och jag känner på mig att hon kommer bli glad
över sakerna jag köpt till henne från båten.
någon som kan gissa vad jag köpte? (;



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0