onsdag

malin sov somsagt hos mig natten till igår.
vi fick oss några timmars sömn innan vi skulle upp iaf.
då for det iväg och hämta skrillor till mig.
sedan åkte vi ut till sjögerstad hem till malins moster så
hon också kunde få låna några.
sedan åkte vi runt i vikingstad och letade bana.
de få som fanns var inte ens öppna eller så var det snö på hela isen.
så vi åkte tillbaka till sjögerstad och hittade en där.
visserligen var det snö på hela isen.
men det var inget staket runt som var låst iaf :)
så där åkte vi skridskor.
inte det lättaste att åka med massor med snö på.
men tillslut hittade vi skyfflar. så det var bara att börja.
vi tog inte hela men en del av banan iaf.
hann ta ett par bilder innan kameran dog, tyvärr.
de bilderna komme nog komma upp sedan när jag lagt
in de på datorn.

hämtade felicia lite innan 4.
gick hem till mamma en sväng.
sedan åkte vi hem. och bara myste.
och vet ni vad?
jag tog kraften till mig för att lägga ner
pluttan i sin säng igårkväll när hon började
bli trött. hon somnade efter knappt 5 minuter!
var riktigt jobbigt när hon skrek. men jag bet ihop.
när jag sedan gick in för att se hur hon låg
så låg hon med huvudet på kudden och så höll
hon sin lilla smurfan stenhård under armen!


imorse var bussen 15 minuter försenad.
kändes skitkul att stå och vänta med felicia.
skulle varit en annan femma om det bara var jag.
ringde dagiset iaf och sa att vi nog blev lite sena.
men det blev inte mer än 10 minuter som tur var.
så hon hann med fruktstunden.
gissa om jag var superglad när jag gick ifrån dagiset
för en gång skull. istället för att vara orolig och känna
mig taskig för att lämna henne.
för hon sa ingenting när jag gick :D
fick massor med pussar och kramar när jag sa att jag skulle gå.
sedan gick hon till anette och sa inte ett ljud.
hon vinkade lite glatt åt mig :)
så duktig hon börjar bli nu.
min älskade plutta.

har precis fått reda på att jag vid MVG
på min historiska uppgift i social omsorg.
känns superkul eftersom det inte alls kändes
som det skulle gå något vidare.
så nu har jag ett glasklart G iaf.
får väl göra lite mer uppgifter sedan när jag får
tid så jag iaf får ett VG :)


nu ska jag gå ut med arnold, sedan börja med MSK!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0