tisdag

felicia åkte somsagt till sin far i helgen.
jeff jobbade och jag och eddie var själva.
hände inget speciellt i helgen direkt..
i söndags så var eddie vaken HELA dagen, och han bjöd
inte på mycket leénde den dagen direkt..
felicia kom hem runt halv 6 på söndags kvällen.
när jeff kom hem så var jag helt slut.
så han fick ta hand om eddie lite. usch, fick flaschbacks om hur det var
när felicia var liten. visserligen fick jag ju ingen hjälp alls då.
förutom av mamma då och då som var snäll och hjälpte mig.
hon är ta mig fan den enda som ställer upp så.
jag har ju ingen annan.. är så glad att hon finns/funnits där och hjälpt mig med
tanke på min situation jag hade. skulle aldrig orkat annars.

pratade en del med felicia när hon hade kommit hem och fick höra ett och annat.
inget som man som mamma vill höra kan jag inte påstå.
men men, nu är situationen som den är. men det ska vi försöka lösa
för så här kan det inte fortsätta för felicias skull. hon mår inte bra av det direkt.
som i lördags så hade hennes pappa kläckt en sån underbar kommentar som:
"lekparken är stängd nu felicia". när hon ville ut och leka.
är det sånt man säger till en 2 åring? eller är det något man säger överhuvudtaget?!
hon är ju inte dum i huvudet direkt utan hon förstår väl att den inte är det.
att man som förälder kan vara så jäkla bekväm.
när man har sin dotter varannan helg så får man väl för fan se till att vara pigg
och utvilad så man kan hitta på saker och ting med henne!?
man kan ju inte bara vara hemma och kolla film,låta henne spela spel om och om igen?
nää fy fan säger jag bara.
om jag hade mitt barn varannan helg så skulle jag hitta på så mycket som möjligt
för att vara säker på att de trivdes hemma hos mig.
och inte ligga och sova och låta henne strosa runt och göra vad hon vill.
kan fan hända vad som helst. kul att ha det på sitt samvete.
skulle aldrig förlåta människan då. fy
blir så irriterad och jävligt förbannad.

nog om det, jag är förbannad iaf. för felicias skull!

 

i måndags (igår) så åkte vi in till stan till 12 tiden.
jag ringde mamma och frågade om hon hade tid att ses en sväng.
så vi gick runt i stan hela dagen tills jeff kom och hämtade oss lite innan 19.
regnade lite fram och tillbaka. men vi gjorde mycket :)
handlade även lite kläder till pluttan eftersom hon ska skolas in på sitt nya dagis
nästa vecka (vilket jag garanterat kommer få göra själv, fast hon har 2 föräldrar).
dags att lägga alla sommarkläder åt sidan snart, för snart är hösten här. blää.
hatar denna årstid, brukar alltid bli så nere när mörkret kommer tidigare och tidigare.
eddie sov heeela dagen idag. kan det bero på att han var vaken hela dagen igår
och sov som en liten kratta på natten tro? hehe. han vaknade bara och åt var tredje timme typ.


idag så har jag varit hemma med mina ögonstenar.
felicia och jag har varit ute i lekparken medan eddie låg och sov.
annars har det inte hänt allt för mycket.
har beställt massa kanaler så fick hem koret idag.
skönt, då kanske man har något att kolla på om kvällarna iaf. hehe.
nu sitter jeff och kollar på fotboll och jag tänkte nog passa på att färga håret lite snabbt
innan eddie får för sig att vakna igen :)


så här glad kan man vara när man har en dålig hårdag.
någon som känner igen sig? ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0