tisdag

har inte haft tid att uppdatera+ att våran dator är så otroligt seg för tillfället.
sen jag uppdaterade senast så har vi varit i söderköping på smultronstället :)
sen har felicia börjat på inskolningen. hon var första dagen tisdagen för en vecka sen.
gick toppen! under tiden så var min mormor hemma med eddie. så snällt! hade gått toppen.
dessvärre blev hon dunderförkyld och fick vara hemma onsdag och torsdag.
men på fredagen så gick vi dit igen, jag och felicia. då var mamma,hampus och tindra hemma hos oss med eddie.
är sån tacksam för hjälpen! så skönt att veta att man har vissa folk som ställer upp när man verkligen kan behöva det. skönt att veta att vissa bryr sig iaf.

 

i fredags så åkte felicia till sin pappa. på helgen så tog jag,jeff och eddie det bara lugnt.
när felicia kom hem i söndags så var hon trottsig som hon alltid brukar vara efter varannan helg.
usch så skönt det skulle vara om man kunde uppfostra sina barn likadant och ha samma regler och inte låta de göra precis som de vill för att det ska underlätta.
felicia hade haft det ok sa hon men att hennes pappa hade sovit!
känns ju verkligen säkert att skicka iväg min dotter till hennes pappa då...hon kan ju slå sig ordentligt eller vad fan som helst om han ligger och sover. så, ska ta mig en funderare på det där. 
för så mycket bryr han sig nog inte om henne som han påstår. för då kanske man ska passa på att hitta på saker när man väl har henne! eller har jag fel? sen nu när felicia säger att det inte är roligt heller. nu när hon har börjat säga att hon inte vill dit längre.. det känns inte bra. känner mig splittrad.

 

igår (måndags) så var jag,felicia och eddie på felicias dagis mellan 9-11. gick jättebra även denna gång.
jag och eddie gick ifrån i 30 minuter typ.
jeff slutade vid 18 igår men ove och hampus hämtade jeff på jobbet för att sedan åka hem till jeffs pappa och hämta en soffa. tack så mycket för hjälpen! under tiden så var fanny hemma hos oss. trevligt. hon har ju bara varit hos oss en gång tidigare :)
jag bar in felicias säng till hennes rum igår och fixade iordning lite. städa och så hemma. bytte lite gardiner osv.
felicia somnade vid typ 19.30 igår. sedan så var eddie vaken till 12 kan man säga.. han grät i ett bra tag innan han somnade. så var inte alls en bra kväll igår för prinsen. både jag och jeff blev lite frustrerade ett tag.
när eddie väl hade somnat så tvingade jag mig till sömn. 
sen tog det typ en timme så kom felicia upp och la sig bredvid mig. sen somnade hon inte om fören typ 5 imorse!!
superkul. sen vaknade jag vid 6 av att eddie var hungrig. sen kunde jag inte somna om.
så gick upp efter att jeff hade åkt till jobbet. väckte en riktigt trött felicia vid 7.10!
hon är inne i en mardrömsperiod just nu, sedan är det ju så mkt nya intryck från dagis och sånt med.
men men, 2 timmars sömn för mig inatt blev det iaf. men ändå så är jag hyfsat pigg. men ikväll blir det minst sagt tidigt!!
mamma kom till oss typ 7.30 för att kolla eddie. tack så jättemycket mamma!
jag och felicia knallade bort till dagis så vi var där till 8.
sedan stannade jag till 10 typ. gick hem och skulle komma tillbaka till dagiset runt 11. men det började spöregna så mycket så ringde och frågade hur det gick och det gick jättebra så jag kunde komma vid 13 om de inte ringde innan och sa att det var något speciellt. och det gjorde de ju inte! :)
så jag,mamma och eddie gick och hämtade henne vid 13. sedan knallade vi i spöregnet bort till bussen in till stan.

meningen var att vi skulle gå runt lite på stan idag. men fan heller! verkligen pissade ned regn.
så vi gick upp till mamma direkt och hoppades på att vädret skulle ge med sig. men nej nej, är först nu det gjort det. och nu så slutar jeff vid 17 så han ska hämta oss. så stan får vi ta på torsdag istället då eddie ska på 2 månaders kontrollen med läkarundersökning och jag ska på efterkontroll hos min barnmorska.

 

även imorgon har felicia tid på dagis mellan 8-13. och imorgon så ska även jeff följa med innan han börjar jobbet vid 10. sjukt att han bryr sig mer än andra! men det visste jag ju iofs redan. känns underbart.
får se om även jag och felicia kan gå hemåt när jeff ska åka till jobbet. isåf så går vi nog bara tillbaka och hämtar henne vid 13 när hon ska sluta :)

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0