fredag

igår så hade jag en lustig känsla i kroppen typ hela dagen.
så ringde in och pratade med förlossningen vid 16.
det var fullt, men vi fick en tid till en ctg kurva och en liten kontroll vid 19 iaf.
felicia lämnade vi hemma hos emmy som var snäll och kollade henne under tiden.
när vi väl kom dit så kan jag säga att jag blev rätt så avskräckt..
var nämligen två stycken som födde under tiden vi var där, tror vi.
för jäklar vad det lät, sen kom det babyskrik :)
men fy....jag som redan börjar bli nojjig och påmind om hur det kändes med felicia. blää..

men men, de hade iaf fullt upp. så vid 20.20 fick vi komma in på undersökning.
allt såg bra ut iaf. läkaren skulle egentligen ha kollat också men hon var på annat håll och
de visste inte riktigt när hon hade tid att komma. så de frågade om vi ville åka hem eller vänta.
men vi åkte hem, tyckte att klockan 21.30 räckte :P
kändes iaf mycket skönare när man fått bekräftat att allt såg bra ut!

blev nog mest orolig för jag kändes lite som jag gjorde med felicia några dagar innan förlossningen
när då hennes antagligen moderkaka fick en blödning på utsidan..

vi åkte iaf till ekholmen och hämtade hem pluttan och sedan åkte vi hem.
felicia hade somnat vid 20 typ redan. hehe. men hon vaknade till när vi hämtade henne.
trodde hon skulle vara vaken ett tag när vi kom hem men hon ville gå och lägga sig.
så hon drack välling sedan somnade hon rätt så snabbt :)

inatt har jag sovit lite som vanligt. oroligt. drömt så äckliga drömmar...
felicia kom iaf inte in fören vid halv 8 imorse. så hon sov hela natten i sin säng :)
nu har jeff åkt till jobbet och jag och felicia myser.
hon har blivit helt tokig i kalle anka, musse pigg och alla andra.
sen ska hon även alltid ha med sin sin "nasse" överallt. fast hon menar nalle puh. hehe.


ganska så tråkigt väder är det idag med..
blir iaf rätt så lugnt idag tror jag.
magen är inte riktigt med på noterna heller.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0