lördag

gick toppen hos tandläkaren med felicia i tisdags.
hon var hur duktig som helst och gapade hela tiden.
redan innan tjejen hann be henne gapa :)
felicia var så duktig så vi gick runt och letade lite i affärer
då hon skulle få välja något hon ville ha.
var bla inne på kappahl. när vi skulle ut därifrån i "dörrarna"
så gick det någon innan felicia så hon skulle med gå ut medan jag och tove gick efter.
och vet ni? dörrarna fortsatte att stängas trots att felicia höll på att gå igenom.
så hon fick en smäll i pannan så hon ramlade omkull.
som tur var hann en okänd kvinna fram och slita bort felicia innan hon skulle blivit
klämd! helt sjukt! fy satan.
så pluttan fick ytterligare en bula! (hon hade redan 2 innan)
jeff hämtade oss efter att han hade slutat jobbet så åkte vi till coop och storhandlade.

i onsdags så kom min lillasyster ronja och hennes mamma camilla förbi vid 10 tiden.
så trevligt! är inte ofta man träffas så fanns en del att prata om.
camilla åkte hem vid 12 tiden medan ronja stannade kvar för hon skulle sova här.
dessvärre hade gumman superont i magen stackarn.
men vi var ute och lekte lite iaf och felicia busade för fullt med henne.
hon är helt tokig i ronja :)

i torsdags åkte ronja hem och jeff slutade jobbet vid 12.
när han kom hem så somnade felicia rätt så fort.
hon var så trött. iofs inte så lustigt när man envisas med att sova till senast 7 om mornarna.
spelar verkligen ingen som helst roll hur sent hon lägger sig dagen innan. skitunge.
under tiden felicia sov så gav vi eddie hans första smakportion.
lilla gubben blev ju trotsallt hela 4 månader denna dag! ♥

och vet ni vad? han absolut älskade det. inte en enda min typ. majspure fick det bli.
det var även felicias första mål när hon var 4 månader.

när felicia vaknade så tog jag och hon bussen in mot resecentrum.
mamma och tindra gick på i stan. tjejerna träffas ju typ aldrig längre.
vi bytte buss i resecentrum då vi skulle mot tornby.
gick bort till stadium outlet där jag köpte ett fodrat regnställ till felicia.
sedan bort till leksaksaffären där det blev lite presenter.
åkte nog igen inom en timme. hängde med upp till mamma ett tag
så brudarna kunde leka. tror klockan var närmare 9 när jag och felicia kom hem.
var ju såklart väldigt mörkt ute och det var något felicia ville prata om en del:

-"Oj vad kolmörkt det är ute mamma!
-Ja, det är riktigt kolsvart du gumman.
-Men hallå mamma, det finns ju ingen cola i himlen!"

söta underbara unge!! ♥



igår (fredags) så var vi faktiskt bara hemma och sysselsatte oss med lite allt möjligt.
vi var ute en hel del och lekte.
jeff kom hem vid 18 och då så hade vi lite mys. båda ungarna sov när idol började,
så jag och jeff fick kolla på det själva. nu är det bara 2 veckor kvar tills de kommer till
linköping när vi ska gå och kolla!

denna natt så skulle jeff ta eddie. och vet ni? klart som tusan att han vaknade första gången
straxt efter 5! så typiskt...ska alltid vara så när någon annan ska ta honom. haha.
jag fick sovmorgon.
när jag vaknade stack jeff till jobbet. sedan när han kom tillbaka så dröjde det inte så länge
innan vi tog bilen in mot stan där vi hämtade upp mamma och sedan åkte bort till
landeryds kyrkogård där morfar ligger.
stannade och handlade lite innan vi släppte av mamma i stan igen.
jeff stack iväg för att träffa kjella och lillen (tror jag) innan 4.
och kommer inte hem förrän inatt då de ska dricka lite öl och gå ut :)
så jag och ungarna har haft det lite mysigt.
eddie somnade typ 18.30 så tänkte att jag och felicia skulle ha myskväll. men hon somnade
typ 19.00. så ja, nu sitter jag här för mig själv och rullar tummarna.
alice i underlandet är på tv1000 family så småsneglar lite på den.
är ju nu jag ska tycka det är skönt och njuta lite när jag är ensam. men det går inte riktigt..


imorgon måste jag nog ta en sväng förbi ikano då felicia ska klä
ut sig till dagis på måndag. måste hitta någon dräkt.
och på måndag ska även eddie på 4 månaders besök på bvc.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0