tankar

Har de senaste åren (sedan jag fick Felicia) undrat varför de finns de personer som väljer att skaffa barn men inte tar sitt ansvar. Varför vill man inte ta vara på tiden man har tillsammans med sitt/sina barn?
Kan någon klok människa svara på varför man väljer att skaffa barnvakt till sitt/sina barn var och varannan dag för att göra saker som man känner att man "måste"? Visst, en eller ett par gånger i månaden är helt ok tycker jag men inte flera gånger i veckan!
Vem fan kan tro att man fortfarande kan ha egentid som man hade innan man bestämde sig för att bilda familj?
Varför skaffar man barn för om man ändå inte vill vara tillsammans med dom och uppleva saker och ting och ta tillvara på den tid när de fortf små?
Visst om man är ensamstående och kanske behöver få vila ut ibland osv. Men somsagt, inte så ofta!


Förstår mig bara inte på sådana människor..och nu tänker jag inte på någon speciell utan i allmänhet.
Men somsagt, om någon har svar på de frågorna får ni mer än gärna förklara det för mig för det är tankar som slår mig titt som tätt.




Nu är det dags att lägga sig under täcket och kolla på män som hatar kvinnor på svt. Så avslutas denna fredagskväll :)
Felicia somnade i min famn förut i soffan och Eddie somnade med vällingflaskan i högsta hugg.

Skiter i att färga håret ikväll. Orken finns inte där och klockan börjar bli mycket! Får ta det imorgon eller något istället.

Imorgon ska jag få sovmorgon. Underbart att få sova ett par timmar extra. Och på söndag är det jeffs tur.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0