söndag

Allvarligt, är det här något slagit skämt eller?! Fan vad jag hatar denna årstid.

Eddie har somsagt dubbelsidig öroninflammation. Ingen mer feber gör stunden (peppar peppar).
Felicia fick hög feber igår och har febersvamlat i sömnen inatt.

Imorse sa hon att hon hade jätteont i halsen. Jag tog mig en titt och tro fan att hon har det! Hela halsmandlarna och svalget och längst in på tungan är fulla med blåsor. Ringde 1177 som sa att det är höstblåsor. Det får man bara en gång i sitt liv. Och klart att någon av mina ungar ska drabbas av det?
Oftast får man det på händer,fötter och runt munnen så i svalget är nog ingen höjdare. SSK förklarade att det inte finns så mycket man kan göra förutom att ge febernedsättande och se till så att hon dricker ordentligt och kissar tre gånger per dygn iaf. Om hon blir sämre skulle vi åka in.
Men, som tur är så har hon bara 38 i temp för stunden och är relativt pigg. Klagar bara på värk i munnen.

Något som är mindre roligt är ju att man måste vara hemma från jobbet igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0