-

riktigt dålig uppdatering,vet.
men har haft annat att tänka på.

i tisdags så tog jag och felicia bussen hem till pappa där vi blev bjudna på
kycklingsoppa med nudlar. riktigt gott må jag säga!
jeff hämtade oss efter jobbet.
felicia kläckte en underbar kommentar denna morgon.
hon kom gåendes med en bh och kollade förskräckt på mig, sedan säger hon:
"mamma,ta på dig dina tuttar!"
lite sorgligt kanske, man vet inte om man ska skratta eller gråta.
nu är det väl verkligen att bara inse att tuttarna ligger som plåster ner längst huden. haha.

i onsdags fyllde jeff 23 år!
och pluttan fick en massa med feber.
tyckte hon var lite halvseg under dagen.
tog tempen på eftermiddagen och då visade den 39,4.
ja, så med andra ord var det inte så lustigt att hon var lite seg.
men hon höll ändå humöret uppe,hyfsat. och sprang titt som tätt.
så var svårt att tro att tempen var så hög.

eftersom jag har haft huvudvärk sedan jag började med min medicin så
låg vi båda två och bara slappade resten av dagen framför tvn.
kom på häromdagen att en av biverkningarna var huvudvärk.
och klart som fan jag skulle få det, underbart :)

natten var inte sådär tipp topp direkt.
felicia ville ligga som ett plåster på mig medans svettet bara rann på henne.
hon vaknade titt som tätt med och var vaken ganska så länge.
torsdagen blev en riktig slapp dag eftersom tempen fortf var hög.
3 dagars feber. någon gång ska ju vara den första.
på kvällen så avtod febern, den var nere i 37,6.
GICK IN I VECKA 18!






 
natten till fredagen så sov felicia betydligt bättre!
felicia tjatade om att ta tempen när hon vaknade, haha.
sen när den låg på 37,1 så förklrade jag att hon inte hade någon feber.
och vet ni? hon blev förbannad på mig flickan. hon ville vara sjuk och ha feber. haha.
denna dag fyllde farmor år, 64.
så vi hade bestämt med pappa att vi skulle åka dit med honom.
så leffan och pappa kom och hämtade mig och felicia innan 2 så åkte vi ut till åtvidaberg.
eftersom felicia inte hade feber så kändes det som vi kunde åka. skönt att komma iväg lite.

var full fart på pluttan. överallt och ingenstans.
och i deras hus finns det ju minst sagt lite plats att springa på.
felicia skakade rumpa med sin morfar på dansgolvet. hon var helt tokig.
ett tag efter att vi ätit blev hon riktigt gnällig och trött. då hade hon 38,0.
hon drog fleecefilten över huvudet i soffan och la sig och drack välling.
svetten rann på henne som jag vet inte vad.. men likt förbaskat skulle filten vara på ändå.
hon sov kanske i 10 minuter. sedan var det full fart igen. hehe.

jeff kom innan 7.
han slutade jobbet sedan åkte han hem för det skulle komma en snubbe
och köpa ett par av våra högtalare.
när han kom så åt vi lite tårta och stannade kvar ett tag.
sedan så styrde bilen hem.
jeff släppte av mig och felicia hemma först.
sedan skjutsade han hem pappa och efter det åkte han till pumba för att umgås med han och kjella.
jag och felicia myste hemma och somnade sedan framför tvn :)


i lördags så fick jag fortsätta sova till lite innan 9. så skönt då
den där jävla huvudvärken inte gett med sig än.
sedan var det bara att duscha och plocka iorning här hemma.
jeff sa att han skulle åka till jobbet för att jobba en timme.
men ringde på våran ytterdörr efter 30 minuter ungefär.
och vet ni? han kom hem med en blå cykel med en prinsesskorg
på till felicia :D
hennes första (riktiga) cykel med stödhjul. gissa om hon blev glad?
sedan åkte han iväg till jobbet.
ett tag efter att han kom hem igen åkte vi och hämtade upp mamma och tindra.
vi skulle till ikano innan vi skulle till busfabriken.
men vi vände så fort vi kom dit. för helvete vad mycket folk det var!
var fullsmockat på parkeringarna.
så vi åkte till busfabriken på en gång istället :)
felicia började skrika hennes hysteriska skrik innan vi ens hade hunit komma in
i busfabriken. hon blir helt hyper. ska spela in det någon gång. hehe.

brudarna lekte för fulla muggar.
efter 45 minuter ungefär så kom danne och jollan för att leka med oss.
mycket trevligt! :)
brudarna åt, felicia tog självklart pannkaka.

kom därifrån straxt innan 5. då åkte vi till ekholmen för att köpa lördagsgodis
och sedan åkte vi hem till oss. mamma och tindra hängde med.
sedan dröjde det inte länge innan hampus och arnold kom också.
jag och mamma spelade TP mot jeff och hampus. riktigt kul!

de stack sedan runt 8.
och felicia somnade rätt så fort av utmattning.





denna dag (söndag) så gick jag och felicia upp vid 9.
jeff låg kvar ett tag. sedan så fixade vi här hemma.
straxt efter 12 kom jeffs pappa,bror och farfar hit för att fira jeff
som fyllde 23 år i onsdags :)
åt smörgåstårta. felicia skulle självklart ha uppmärksamhet hela tiden :)
så gullig. jeffs pappa och hon lekte en hel del. hon tycker om "jeffs pappa micke."

när de åkte efter ett par timmar så slappade vi.
sedan var det dags att åka och handla för nästa "kalas besök".
ove,mamma,hampus,fanny,emmy och tindra kom runt 5.
så då fikade vi,massor! åt även upp resterna av smörgåstårtan.
jeff fick tröjor och en stor fin krukblomma :)

älskar boken han fått av sin mamma förresten. är helt avis!
är en bok fullt med bilder sen den dagen han föddes.
sedan är det upplagt på år, så står det vad och när saker och ting hände.
underbar är den!
även jag fick en sak, tack så jättemycket!
nu gäller det bara hitta ett fint kort. höhö.

de gick iaf runt 7.
felicia somnade efter en kvart typ. supertrött.
jag och jeff har kollat på solsidan och hunnit lägga in massor med bilder på datorn.
och även tagit kort på magen :)
idag har den levt som tusan där inne. så mysigt!

pluttan vaknade igen för en timme sen typ så nu är det full rulle här.
tänkte lägga mig och mysa med henne nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0