torsdag

Som de flesta vet så är inte våran prinsessa vidare stor och har alltid kämpat med vikt osv.
Har haft väldigt mycket extrakontroller på BVC osv genom åren och jag har fått ligga i väldigt mycket på vården innan de tog diverse tester och sånt. Det var ju tur det eftersom det visade sig finnas en möjlig orsak.

För ett år sedan var F 109 cm och vägde 17 kilo när jag var med henne hos hennes sköterska på skolan för kontroll. Igår hade hon varit där för en extrakoll. Både Jeff och jag har tyckt att hon vuxit väldigt mycket under sommaren och så, och ja, nu är hon 115,5 cm och väger 20.1 kilo. Våran stora tjej!




Ringde Jeff på dagen och han svarade inte vilket inte är så ovanligt eftersom han jobbar. Han ringer upp efter typ 30 minuter och säger att han nog blir någon timme sen hem. Frågade varför och då kläcker gubben att han varit på VC och sytt underarmen. Jäkla sätt att skrämmas! Livsfarligt.. Sytt sig. Tur kanske att han inte ringde mig innan för då skulle väl jag ha hispat upp. Inte alla som skulle gå tillbaka till jobbet efter att ha sytt ett antal stygn i armen efter 4 bedövningssprutor. Hård gubbe.
Ikväll är han på julbord borta i skeda udde.

Alla tre guldklimpar somnade straxt efter 19 och jag har inte gjort ett skit. Försöker att vila upp mig inför jobb 15-21 imorgon och 6.45-21 på lördag. Så typiskt att man ska åka på en jäkla dunderförkylning bara för man tagit pass på jobbet! Så länge jag slipper feber så är jag glad.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0