måndag

har inte haft tid med bloggen..
har mest tagit det lugnt de senaste dagarna och försökt att må bättre.
och på något sätt så lyckades det.. nu är det bara den där jäkla torrhostan kvar som kan sitta i ett bra tag.
men skönt att känna att man orkar saker iaf!
nu är det ju full fart på mitt lilla hjärta också!

hon har börjat att ställa sig upp utan att hålla sig i någonting.
i förrgår när vi var hemma hos danne,jenny och kusin joline så gick
hon sitt första steg! stoora tjejen nu.
och igår så var emmy här och bakade med oss.
då satte vi oss ner på huk och jag sträckte fram händerna mot felicia.
då gick hon två steg.
nu är det inte långt kvar.
gissa om man blir stolt! kom glädjetårar igår :')
har så svårt att förstå att hon snart är 1 helt år.
envis är hon iaf. en vilja av stål.
när hon gör någonting hon inte fåt göra och jag säger aj aj.
vet ni vad hon gör då? då börjar hon vinka och bara skratta åt mig.
hur ska man ta det? hehe.


förra onsdagen så gick ju linus till bvc med henne.
en lite försenad 10 månaders kontroll.

gången innan det när hon var 9 månader så såg det ut såhär:

090824        7215 gram      65 cm       

förra onsdagen så såg det ut såhär:

090930        7625 gram       66,5 cm.



så,pluttan är inte så stor. men hennes kurva gick upp lite nu iaf. så det är bra.
nästa besök blir inte förren den 26 november. då är det 12 månaders kontroll med spruta.. usch. mindre kul.


idag så tänkte jag försöka att få en tvätt tid så fort som möjligt.
så jag blir av med den där tvätten i tvättkorgen som har lyckats att bli överfull!
sen ikväll runt 8 tiden så ska vi åka och möta mamma när hon slutat jobbet.
ska nämligen sova där inatt. ska ha arnold imorgon.

nu har felicia förresten inte ammat på nätterna sen förra lördagen!
känns superbra faktiskt.
hade hoppats på att hon skulle sova bättre om nätterna.
men tyvärr så har hon åkt på den där perioden med mardrömmar och hemskheter som kan hända
när de är mellan 9-12 månader. så känns lite småtråkigt. men hoppas verkligen att den går över snart!
men det är klart, när man får så mycket oika intryck av vardagen nu när de har börjat bli så stora så måste man väl kanske drömma lite hemskt. men man känner sig så hjälplös när hon ligger där och huttrar sig i sängen.
sen tillslut så kommer det ett gallskrik. tur att det inte varar så jättelänge iaf.


tänkte lägga upp liten olika bilder nu som har blivit tagna den senaste tiden :)


felicia en sen kväll.


när vi var på besök hemma hos felicias mormor.
felicia kom ganska snabbt på att man kunde slå på buren till kaninerna.
vilket man inte får göra...
tindra var snabb att gå dit och säga till henne.
eller hur var det?

 


stora tjejen tindra!


gungade med mormor när vi var ute på promenad.


vi åkte ner till stan en dag och handlade lite med melissa.
felicia höll hårt i sin påse med kläder vi köpte inne på h&m.


åt självklart mat när vi var hemma hos kusin joline i fredags.
så här fint hade tjejerna gjort inom en minut ungefär :)

 



mitt hjärta slår för dig, min älskade dotter! ♥


Kommentarer
Postat av: Eveline

underbar mamma-dotter bild längst ner. den riktigt lyser kärlek :)

2009-10-05 @ 12:24:17
URL: http://evelines.webblogg.se/
Postat av: Anonym

jag måste säga att jag beundrar dig .. du är 19 år och mamma, det är stort, riktigt stort!

2009-10-05 @ 13:02:51
URL: http://annsooe.blogg.se/
Postat av: Hanniz

Åhh gu vilken söt bebba!=)

2009-10-05 @ 13:24:53
URL: http://hanniz.blogg.se/
Postat av: alicia

Naww, gud vad gulligt!!

2009-10-05 @ 15:50:10
URL: http://aliciarooss.blogg.se/
Postat av: Milla

vilken fin dotter du har! och fin blogg! :)

2009-10-05 @ 16:39:29
URL: http://beneaththestars.blogg.se/
Postat av: Lina

Shit vad sööt dotter du har ! (:

2009-10-05 @ 17:00:26
URL: http://nonelikeme.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag beundrar pappa linus som oxå är nitton år å tar så väl hand om sin dotter

2009-10-05 @ 17:49:10
Postat av: Anonym

Linus har fyllt 20 om jag inte har fel,på senaste tiden har Linus äntligen insett att han blivit pappa. Vägen dit har varit lång.Men skönt att han nu tar sitt ansvar.

2009-10-06 @ 13:28:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0