onsdag

vaknade upp hos mamma imorse.
jag överdriver inte ens när jag säger att pluttan
vaknade säkert minst 20 gånger denna natt.
mammas lilla hjärta!

jeff började vid 7 imorse.
när jag och pluttan vaknade så gick vi ned och tog en dusch.
jag var färdigt efter typ 5 minuter.
men felicia ville inte alls komma upp tillslut utan ville fortsätta att duscha.
i säkert närmare en timme så satt/stod hon där!
hon sa att vattnet "dummade sig med henne." haha.



tempen var 38,3 när hon hade vaknat så det var skönt det.

när jag tillslut fått upp pluttan från duschen så dröjde det inte
så länge innan mamma kom hem från jouren.
felicia fick i sig nästan två små damoninos vid frukosten.
sedan blev hon bara segare och segare.
hon somnade vid 12. hon mordhöll min hand mot sitt bröst så
jag inte kunde komma loss. sedan vaknade hon inte fören 14.
och ja, då var tempen uppe i 39,8. jippi!

så hon har varit riktigt seg. hon somnade om igen lite vid 5.
jag ringde 1177 men de tyckte inte alls det var nödvändigt att komma upp
utan att vi skulle vänta med att ringa vc imorgon.
även fast jag sa att hon luktade massor med aceton och hade svårt att andas.

mamma ringde tillslut iaf och pratade med dom i närmare 10 minuter tills de av med sig.
envisa jäklar!
så gick en tid vid 19 iaf. felicia var jätteduktig inne hos doktorn. hon tyckte
att det var lite läskigt men det gick bra. doktorn kunde inte se något lusigt i öron eller hals.
lungorna och hjärtat lät även det bra. så ja, det var bara att bokstavligt talat tvinga i henne vatten
och ge henne suppar så fort hon har feber.

när vi var färdiga så gick jag och köpte alvedon, sedan bestämde felicia att vi skulle åka
till coop och köpa yoghurt till henne. blev lite allt möjligt :P ni kan ju gissa
vad det blev för yoghurt. hehe :)

sedan så tror jag att jeff pratade felicia till att hon skulle säga att vi skulle
köpa pizza. så ja, det fick det också bli. hehe.
när vi kom hem så fick pluttan en supp, sedan la hon sig framför monsters inc på madrassen.
hon åt iaf typ 3 stycken pizza bitar och drack upp en hel festis :)

hon somnade straxt innan 22.
jeff somnade till och med innan henne.
jag har kollat på big brother nu och tänkte försöka sova.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0