torsdag

inatt har inte felicia sovit något vidare.
eller, inte de senaste nätterna överhuvudtaget.
men hon somnade vid 11 igår kväll.
sen vaknade hon innan 2 och bara gallskrek.
sedan somnade hon om efter ett tag.
men vaknade några mer gånger igen.
hon skulle ligga som ett plåster på mig.
så att så fort jag rörde på mig så vaknade hon till.
och så är hon snorig också.
men nässprayen har hjälpt en hel del som tur är!
så nu rinner den inte längre.

imorse vid 10.00 så var vi på bvc för ett års kontrollen med läkarundersökning.
hon var superduktig . sa ingenting. inte ens när de gav henne sprutan i låret.
istället för att ta ett års sprutan så sköt vi upp på den och tog vaccinet mot baconsjukan istället.
märker ingenting på henne nu iaf. hoppas verkligen inte att hon kommer få feber och en massa elände.
hon hade vuxit nästan 5 cm sen senast vi var där. när hon var 10 månader gammal.
nu var hon 70.5 cm. och så vägde hon 8260 gram.
hon låg fortf under kurvan när det gäller hennes vikt. men inte så farligt.
så det känns jätteskönt!
jag har varit så orolig nu när hon har varit sjuk och inte viljat äta..
för de senaste två veckorna har det inte varit det lättaste att få i henne mat.


när vi kom hem så somnade hon rätt så fort.
hon vaknade innan 8 imorse. 
hon var ändå supertrött, satt och kliade sig i ögonen.
men jag höll henne vaken tills vi skulle till bvc iaf.
förstår inte varför hon ska vakna klockan 8 varje morgon.
även fast hon är jättetrött.
spelar ingen roll när hon lägger sig kvällen innan.
lustigt det där..hon har verkligen en inställd väckarklocka.


juste, påväg till bvc och sen hem igen så bara skulle hon gå!
hon gick nästan hela vägen ner till bvc i sina små skor.
även fast det var nedförsbacke. duktig tjej! :)
ser så roligt ut också eftersom hon är så kort och knallar runt.
och fort går det också!


nu har jag faktiskt tänkt att leta reda på julgardinerna och adventsljusstakarna.
men jag har en känsla av att det inte kommer gå så bra att hitta dom. hehe.


väntar även på att mamma ska ringa och säga hur det blir sedan.
för mamma ska åka och storhandla med sandor.
och eftersom inte felicia får plats i den lilla bilen så skulle emmy vara snäll och passa henne under tiden.

för linus har inte "tid" till sin dotter fören efter helgen.
men jag har en känsla av att det inte alls är så.
utan att han bara vill jävlas med mig.
men för mig gör det ingenting.
då får jag bara mer tid med felicia :)
det är ju felicia han sårar i slutänden.
och som förälder kan man inte vara ifrån sitt barn alldeles för länge.
men det är ingenting han förstår.. men det kommer han väl att märka.


nu ska jag ta tag med letandet efter julsakerna och mysa med felicia som leker runt på golvet
med sina leksaker. tror att hon börjar bli lite småtrött faktiskt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0