torsdag

min älskling är jättesjuk!
inatt har hon sovit max två timmar på raken.
hon har legat och gnällt och tagit i.
bytte säkert blöja 7 gånger.
är som vatten.. mitt lilla hjärta.
imorse när vi gick upp så tog jag tempen på henne.
hon hade 38.4. gav henne en supp.
vid 12 var tempen den samma. med panodil i kroppen!

åsa, felicias sköterska på bvc ringde upp förut.
förklarade för henne hur läget var och att felicia vägrar att äta någonting
överhuvudtaget. nej, inte ens de sakerna hon älskar mest.
har bara fått i henne saft och vatten.
hon gav mig råd till vad jag kunde göra.
vi pratade säkert i 15 minuter.
hon är supertrevlig!
om inte felicia är bättre till imorgon så skulle jag ringa till sjukvårdsupplysningen
så skulle de ge felicia en tid till barnakuten.

sen vid 2 så var den 38.8.
nu har hon sovit i en timme och känns inte riktigt lika varm.
men feber har hon, det är jag säker på.

åsa frågade även om jag har någon avlastning nu eftersom det är ganska så jobbigt.
har sovit i max två timmar inatt. inte kunnat sova när felicia väl gjort det.
jag sa att linus skulle ta felicia nu vid 4 idag senast.
tror ni att han gjorde det?
nej. han kom hit i 3 minuter och sa att han skulle jobba.
han vet mkt väl om hur felicia mår och allt.
och vi hade pratat sen en vecka tillbaka om att han skulle ta henne idag.
så ja.. vad ska jag säga...
tur att det finns andra som erbjuder sig :)
och det är jag jävligt glad för.

får se när han tänkt att ta henne nästa gång.

blir kul nu för nu måste jag ta på henne kläder för
att gå ner till affären och handla blåbärssoppa och
majsvälling och grejer till henne.
eftersom inte linus kunde kollat henne i 5 minuter
så jag dra med henne ut.
känns så taskigt mot henne.
hon kommer ju bajsa på en gång och så kommer det svida.


nää, blää på vissa folk säger jag bara.
nu hoppas jag att felicia mår bättre till imorgon
så vi slipper gå till sjukhuset.
jag verkligen HATAR sjukhus.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0