fredag

kvällen igår spenderades med thinee och carro efter det att jag storhandlat.
vi var hemma hos carros pappa och snackade skit som vanligt.
efter ett tag bestämde vi oss för att gå till braskens.
thinee ville ha chips. men slutade med att vi alla gick till mcd.
så följde vi carro hem igen och var där en liten stund.
sen gick jag och thinee ner till mig och sov här hemma.

gick upp ganska skapligt imorse för att vi skulle in till stan.
var snäll och hängde med thinee för att gå ut med hennes mosters hund.
hade en klipptid till wigren vid klockan 1.
så nu är jag nyklippt och fin. blev riktigt nöjd!

efter det så mötte jag upp linus så jag fick felicia.
gick på stan ett litet tag med thinee och hennes kompis.
felicia verkligen HATAR att gå i affärer.
så blev att ta första bussen hem efter en liten stund.
självklart så skulle halva jäkla stan in på bussen vi skulle åka.
var 3 vanliga vagnar och en tvillingvagn på bussen.
fullsmockat med folk!
och felicia vägrade att sitta i sin vagn så fick stå med henne i famnen hela vägen.
kändes riktigt obehagligt att stå upp med henne när bussen svängde och tvärnitade.
men kom hem gjorde vi iaf :)

tog inte så lång tid här hemma innan jag skulle byta blöja på felicia.
saken är ju den att jag har ju tyckt att felicias urin luktat starkt ett tag.
men det försvann i ett par dagar och kom tillbaka igen.
bad linus ha koll så att inte blöjorna luktade starkt på henne när hon sovit där de
två senaste nätterna.

men tyvärr så luktade hennes blöja mer starkt idag än vad den någonsin gjort tidigare!
så vi fick en tid upp till jourcentralen så fort som möjligt.
blev ingen fredagsmys ikväll direkt..har suttit där hela kvällen.
och min prinsessa var så duktig.
läkaren lyssnade på hjärta,lungor. kollade i öronen och halsen.
kände på hela hennes kropp. och hon gick med på allting.
även sticket i fingret! hon sa inte ett knyst. så duktig!
fick en "påse" att sätta fast innanför blöjan så det skulle komma urin i den.
tyvärr så lossnade den men det gick att få ihop några droppar som behövdes till stickan.

och det visade sig att felicia hade spår av alla möjliga ämnen i urinet.
blod hade hon mest utslag av.
så det var som jag trodde, det var påväg upp till njurarna.
vilken tur att vi åkte upp dit ikväll!

så nu ska hon äta antibiotika kur i 7 dagar.

hon somnade på en gång nu när vi kom hem.
bytte blöja och satte på henne pyjamas.
sen slocknade hon i min famn i soffan.


nu ska jag nog gå och krypa ner i sängen tror jag.
om jag inte ska kolla klart på smala sussie på 1an först.
den filmen är ju så himla bra!
hoppas nästan att felicia vaknar snart så jag kan få ta upp henne i min säng och ligga och mysa med henne!

 


Kommentarer
Postat av: Nallli

aww vilken duktig tjej hon är, får hoppas hon blir bättre nu då! <3

2009-10-31 @ 13:43:52
Postat av: Ensammamma18

Stackars din tjeja, pratade med min mamma som är barnläkare och ni skulle aldrig fått åka hem om det var på väg upp i njurarna...Då har läkaren gjort ett stort fel som skickat hem er!

Vilken underbar pappa din dotter verkar ha....han bryr sig verkligen om sin dotter;)

Gillar din blogg-den ger mig inspiration....

2009-11-01 @ 18:44:19
Postat av: annabanana

vad kul att hon var så duktig :) ååh, lille.. hopppas hon blir bättre!! <3

2009-11-02 @ 23:04:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0