fredag (julafton)

vaknade runt 8 tiden på julaftonsmorgonen :)
felicia sprang in till sitt rum och kollade lite snett under sängen.
där hade tomten varit och lämnat ett litet paket och godis under natten.
var en rorri racerbil i paketet.
sedan hade vi det bara mysigt och åt en redig frulle.
fixade iorning oss, åkte iväg runt 11.
innan vi skulle ut till grebo så var vi tvungna att tanke bilen.
vilket vi gör på st1 då vi har kort där.
men, alla pumpar var trasiga i ekholmen.
så vi fick åka bort till max för att tanka.
sedan stannade vi till en sväng på jeffs jobb och köpte det sista.

när vi kom till grebo så var mormor,mamma och emmy i köket
medan tindra satt i soffan och slappade.
de sov över hos mormor och sten då han jobbade 7-16 denna dag.
eftersom mormor bara har en arm att arbeta med för tillfället
så var det bra. kom somsagt lite tidigare och hjälpte till lite.
sedan kom ove och de andra vid 12.
danne,jenny och jollan kom vid kvart i ett ungefär.
då satt vi redan och åt. och ja, det kunde man ju göra ett tag!
men så kinkig som jag är så äter jag bara köttbullar,ägg och revbensspjäll
på julbordet typ. och revbensspjäll, det blev det lite för mycket av för min del..


brudarna nördade lite efter maten med varsin mobil.
kan man vara mer konsentrerade?
tveksamt..


täntes även tomtebloss med fanny :)


jollan vid fikat :)

efter fikat så gick jag och pluttan och la oss.
hon var så trött och jag hade något gryymt
ont i huvudet. var ju tvungen att vara pigga och
glada när det var dags för tomten att komma!
danne,jenny och jollan åkte hem innan vi somnade.
vi sov väl i nästan en timme innan jeff kom upp och
väckte oss. felicia skulle nog kunnat sova längre.
jag med tror jag. hehe.
kräktes av migränen innan tomten kom.
sen var det bara att se pigg och glad ut.

glad var nog lite utav det minsta felicia var när hon såg
tomten komma först. hon blev rätt så rädd.
sen hade hon precis vaknat med så kanske inte var
så lustigt.
men sedan gick det bra.
hon vågade faktiskt vinka till tomten tillslut ;)












felicia blev otroligt lycklig över sin buzz lightyear
hon fick av morbror hampus.
har nog aldrig sett henne göra den minen hon gjorde direkt
när hon fick syn på vad det var.


oj oj, nu blev det en massa att skriva.
kan korta ner resten av kvällen med att säga
att den bestod av julklappsrace (riktigt kul!)
fick världens bästa julklapp
så jag var tvungen att tjuta
i 15 minuter. alla tyckte det var superkul..
jag spenderade även en och annan minut på
toaletten genom att kräkas pga migränen!
vilade även i kanske en timme.
under den timmen lyckades felicia bränna sin
vänster hand på tomtebloss så hon skrek
tills vi kom hem!
mammas älskade hjärta.
såg inte speciellt bra ut.
blev en och annan blåsa.
men det är en tuff tjej vi har!
hon kunde iaf bada när hon kom hem och hade
lugnat ner sig efter ett tag.
jeff och hon badade tillsammans och målade
med felicias badkritor.
och jag gick och la mig efter all kräkandes.
jeff somnade inne i felicias rum så jag kunde få vila ut
ordentligt så jag slapp den där jävla migränen!

kort och gott,
en bra julafton om man
skulle bortse från migränen!

 

GOD JUL ALLESAMMANS!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0