tisdag

felicia sov hela natten i sin säng.
var jag som gick in till henne på morgonen när
jeff åkte till jobbet. han började 7.
sedan vaknade inte pluttan fören lite innan 9.
myste och busade lite på förmiddagen.
hon mådde inte speciellt bra..

hon somnade vid 1 sen och vid 3 ungefär
kom elina hit.
självklart kunde inte jag sova när jag väl
"kunde" eller hur man nu ska säga.
så typiskt.
så var rätt så seg resten av dagen.
men iaf, elina kom och busade en massa med felicia.
sedan så gjorde vi varm oboy och mackor och lite sånt.
jeff slutade jobbet vid 5.
jag, felicia och elina skulle nämligen ta bilen och åkte
och hälsa på tomten i kolmården i norrköping.
jeff var så seg så han ville inte hänga med sa han.

men han ångrade sig i sista stund :)
så närmare klockan 6 åkte vi iväg.
var ganska så halt på vägarna kan jag lova.
felicia sysselsatte sig med sin woody i bilen.

när vi väg skulle åka in på grusvägen mot tomten
så var vägen hur smal som helst.
var riktigt läskigt faktiskt.
iaf när man har felicia i bilen med.
så bilar fick stanna för varann och vi såg även en bil som hade kört fast och
tippat över typ. usch, inget vidare.

men tillslut kom vi iaf fram :)
var en liten bit att gå, och jäklar vilken backe det var upp till tomten.
tur att man hade ficklampa med sig.
de hade satt upp lycktor lite här och där.
riktigt mysigt, men de hjälpte inte speciellt mycket.

och vet ni vad?
självklart så hade jag glömt minneskortet till kameran hemma!
men elina hade med sig sin. men var knappt något batteri.
men tror att det kanske blev något bra kort.
det kommer upp senare isåf :)

vi var först inne hos tomtemor,var en massa julklappar där inne.
sedan gick vi vidare till nissarnas hus där de sov.
var en massa nappar i deras sängar som barn lämnat.
sedan gick vi in till en pytteliten kyrka som nissarna brukade vara i.
och sist så gick vi in i deras skola.
sedan så träffade vi på tomten på tillbaka vägen.
han satt framför brasan och grillade tror jag. hehe.

han pratade en massa med felicia.
hon var stel som en pinne men lyssnade på allt han sa.
hon hade varit en snäll tjej sa han så hon skulle få
en massa paket. det hade han sett när han var inne hos nissarna
på deras verkstad :)

av någon lustig anledning så sa felicia rocky till tomten.
så vet inte om hon menade på att han med skulle få
en julklapp för att han varit snäll? hm.. haha.

mammas prinsessa ♥

 

kort och gott så var det en riktigt mysig och trevligt kväll vi hade!
vi svängde in på mcd på hemvägen och felicia somnade
5 min innan vi var hemma i bilen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0