torsdag

i förrgår, dvs i tisdags så flyttade rocky ifrån oss på kvällen.
jeff åkte och lämnade honom hos en tjej i åtvidaberg.

igår onsdags, så tog jag och felicia bussen hem till mamma i stan.
var väl framme runt 12. hade en tid hos barnmorskan vid 13.
mamma och tindra hängde med mig och felicia :)
allting såg jättebra ut. bebisen hade lagt sig med huvudet nedåt nu.
men var ej fixerad. var mycket plats för den att röra sig på.
men som jag sa till maria så är det en jäkla fart vissa dagar medans det andra
dagar inte alls är lika mycket.
kan ju iaf lova er att det har känts att den har legat med huvudet nedåt de
senaste dagarna. för jäklar vad det har tryckt på ibland.
inte så lustigt att man känt att man håller på att kissa ner sig ibland. hehe.
sf måtter var mellan 27-28 cm. hjärtljuden låg onkring 150 som alltid.
blodtrycket var 100/60. denna gång hade jag iaf lagt på mig 4 kilo sen
senast. bra det. förstod det med tanke på att jag ej har kräkts på länge nu.
så sammanlagt har jag gått upp 5 kilo sedan inskrivningen.

när vi hade varit hos bm så gick vi hem till mamma igen en sväng.
sedan drog vi ned på stan efter. kan faktiskt medge att jag saknar att bo på stan lite
för tillfället. var ju ganska så skönt när vi bodde på nygatan, nära till allt verkligen.

vi sov iaf här inatt. och fy fan säger jag bara!!!
sov som en gammal jäkla kratta.
hörde precis alla möjliga ljud också.
sedan när jag väl lyckades att somna till lite så sätter idioterna precis under mamma
på världens högsta volym på deras stereo. de hade väl kommit hem från
krogen och tyckte inte att det var dags för att sluta festa. så vid 4 så skreks det och hade sig.
var så jäkla förbannad så gick upp. både fanny och emmy vaknade också.
sedan dröjde det inte länge innan felicia var uppe hon med. blev ju inte mindre förbannad då.
men efter ett antal stampningar och knackningar ned i golvet så stängde de av
bon jovi-shot through the heart
bruce springsteen-im on fire

för det var endast de två låtarna de spelade hela jävla tiden!
snacka om party musik va? haha. patetisk.
jävla grannar alltså, vilken respekt de måste ha för de andra.
men jag kom fram till att vi egentligen skulle gått ned dit nu tidigt på morgonen
och hållt in ringklockan tills de öppnade.
så skulle man tagit upp en megafon och skrikit ut de där jäkla låtarna utan bara fan.
skulle varit lite kul faktiskt och sett deras reaktion :)


felicia somnade om liten innan 5 iaf och jag låg och lurade ett bra tag till.
sedan vaknade pluttan runt halv 9. så hon sov ändå "länge" för att vara henne.

nu så har jag tackat nej till ett erbjudande jag fick av dagisplats till felicia precis.
hon hade fått en plats på middagsgatan nu och skulle börjat i augusti.
känns ju lite surt att åka enda dit när hon bara ska gå 15 timmar i veckan sen.
så nu har jag sökt 4 dagis i tallboda istället så är bara hoppas på det bästa :)

jeff slutar vid 12 idag så får se om han tar bussen hit in till stan och sedan att vi
åker ut till tornby för att välja tapeter till köket. de ska nämligen tapetsera om imorgon redan.
och bilen är inne på lagning och blir inte klar idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0