söndag

idag, söndag den 3 juli så tittade äntligen lillebror ut!
klockan 9.48 tog han sitt första antetag med frisk luft.
han vägde 3990 gram och var 53 cm
.



kan skriva lite kortfattat om allt.
igår kväll vid 11 tiden så började jag känna av värkar.
men eftersom de avtagit förut så tänkte jag att det nog skulle
göra det denna gång också.
men, de höll i sig till 3 på natten.
tänkte flera gånger att jag skulle ringa in till förlossningen då de kom tätare och tätare.
men envis som jag är så sket jag i det.
sedan avtog de faktiskt vid 3. så jag kunde somna. var kanske meningen :)
vaknade straxt efter 5 av att jag hade ont. la mig i ett bad med duschen på magen.
laddade ned en app till iphonen igår kväll så man kan kolla hur ofta värkarna
kommer och hur länge de håller i sig. så den satt jag med i badet.
ringde in till jeff som sov i sovrummet när det var knappt 2 minuter mellan värkarna.
somsagt, hatar att åka in tidigt och bara gå. så väntar hellre in i det sista.
han kom in till badrummet och sedan ringde vi förlossningen som tyckte vi skulle komma in.
ringde mamma och sa att vi skulle åka.

tror vi hämtade upp mamma straxt efter 7.
sedan fick jag ligga med ctg, redan då bad jag om lustgas för värkarna började
kännas mer och mer.
vi blev inskrivna några minuter i 8.
sedan kan jag ju säga att det gick riiiktigt fort.
vattnet gick inte fören 3 minuter innan han kom ut.
sedan räckte det med lite mer än en krystvärk tills hela han var ute! :)
hade värktoppar även denna gång. knappt utan pauser. som jag hade med felicia.
så det var rätt så intensivt om man säger så.

men fy fan sånt bra stöd jag hade.
jeff var helt underbar och var vid min sida hela tiden!
mamma höll sig lite ifrån och sa att vi skulle säga till om det var något.
kan inte vara mer än stolt över jeff!
var en jäkla skillnad om man ska jämföra med hur det var när felicia föddes.
mamma är jag självklart med stolt över.



här hade jag haft på sig ctgt en stund.



här klipper jeff av navelsträngen :)



pigg? haha

första blöjan på. riktigt glada föräldrar!

lycklig mormor som håller i sitt tredje barnbarn för första gången.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0