tisdag

vi gick ut runt 11 tiden idag och knallade sedan bort till mamma.
där satt vi ute på uteplatsen och njöt av solen. men det blåste.
vet ni?
morfar skickade hälsningar idag. första gången på detta år.
han sa nämligen att han skulle göra det via fjärilar.
och det var två stycken. inte rädda för 5 öre.



så fin ♥

nu längtar jag ännu mer tills jag ska göra min tatuering på överarmen.
kommer bli hur fint som helst!

när vi hade suttit ute ett tag så gick vi bort till affären.
felicia lekte för fullt med sista snön som inte smällt på mammas uteplats.
när vi väl var inne så skulle hon rita och busa.
vet ni vad pluttan lyckats göra idag?
hon ville gå upp för att lägga sig i sin mormors säng och dricka välling.
sa till henne att hon fick vänta med att gå upp för trappan tills jag var
klar med vällingen osv. sedan så stod hon på typ femte trappsteget och
jag skulle bara vända mig om och säga till mamma att vi skulle gå upp.
för jag hade vällingen och allt klart.
vände mig om i 2 sekunder. så hör jag en jätteduns bakom mig och
vänder mig om och ser pluttan ligga på golvet och skrika.
hon har nog nästan aldrig skrikit så mycket.

fy satan så dåligt jag mådde. fick dåligt samvete.
hon grät i närmare 30 minuter och fick en bauta bula i sin lilla panna.
såg även senare att ena benet skrapades upp av halskyddet på trappstegen.
försökte att få ta fryst färs på pannan men hon gallskrek och vägrade.
försökte till och med mordhålla henne så det kyldes ner lite.
men nej, det gick inte för då sparkade hon sig loss.
och man fick absolut inte kolla på bulan heller.

mamma gick iaf till jobbet för att gå på jouren vid 15.
jag och felicia stannade kvar hemma hos hampus och arnold till jeff kom
efter jobbet. han hade även varit iväg och köpt en bilbarnstol till bebben :)
så nu är det ännu en sak mindre att tänka på. så skönt.

vi åkte sedan hem på en gång. pluttan åt lite.
men gick sedan och la sig med välling i sin säng och har sovit sen
lite mer än en timme tillbaka. riktigt trött var hon.
får se hur länge det dröjer innan hon vaknar.

jeff och jag sitter nu i soffan framför tvn och har paj i ugnen.
ska bli gött. resten av kvällen ska vi slappa. kolla på bb och sedan sova.

både jag och jeff håller förresten på att gå upp i taket pga att våra bankid inte funkar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0