söndag

I fredagskväll så var vi och hämtade min lillasyster Ronja och sedan åkte vi och handlade lite till nästkommande dag.

Ronja var en ängel som tog vilddjuren igår (lördags) så Jeff och jag kunde åka iväg själva lite. Har varit mycket sista tiden så det behövdes tyckte vi båda.
Vi bestämde oss för att åka till Liseberg. Men, när vi åkte förbi både den stora och den mindre entrén höll vi på att tappa hakorna. Var sådana jävla köer så man kunde tro att de höll konsert precis där typ. Var groteskt med folk. Istället kom mannen min med förslaget att åka till Ullared istället!




Vi kom till Ullared innan 14 tiden. Var nog första gången någonsin jag kom så sent dit. Gick runt där inne i över två timmar innan vi åkte hem igen.
Kom hem runt 20. Ungarna var fortf vakna och Felicia hade gjort en superfin teckning som hon hade lagt precis innanför dörren. Pluttan <3 



Jeff skjutsade Ronja till cupolen nästan direkt. Jag gick upp och försökte få ungarna att varva ner, det var lättare sagt än gjort.
Tillslut somnade dom och gubben min och jag var rätt så trötta.

Idag har vi plockat lite här hemma och fixat på uteplatsen lite. Nu ska ju hösten komma på riktigt. Var sista dagen idag med så varmt hörde jag något om.
Har varit ute och lekt lite överallt med. 
Även Dille fick vara ute ett tag i sitt koppel på baksidan innan han lyckades smita ut det, mongokatt. 



Nu har ungarna precis somnat och jag tänkte laga världens godaste tacopaj. Eller, det är den iaf när ungarnas morfar Ove gör det så vi får väl se om jag lyckas. Ringde och frågade om receptet. Han var inte hemma men som tur var kunde han det i huvudet! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0